Jak napisać przemówienie firmowe?

W każdej firmie zdarza się przynajmniej kilka okazji w roku do wygłaszania przemówień: przyjęcia okolicznościowe, targi, konferencje, podsumowania, spotkania biznesowe i eventy. W jaki sposób napisać dobrą przemowę w firmie?

Przygotuj szkic przemowy

Niezależnie czy to przemówienie na bankiecie czy też ważne wystąpienie na konferencji branżowej – trzeba się do niego tak samo dobrze przygotować. Warto pomyśleć co przekazać pracownikom i słuchaczom. Jakie są cele tego przemówienia? Wystarczą 3 najważniejsze punkty, które będą rozwinięte w przemowie. Trzeba napisać przemówienie tak, aby przechodziło płynnie od jednego punktu do drugiego. Treść musi być spójna, logiczna i niezbyt długa. Przemówienie nie musi być sztywne. Można wpleść w nie odrobinę humoru, ale z wyczuciem.

Przygotuj prezentację

Na różnego rodzaju konferencjach i targach, gdzie prezentowane są dane lub produkty firmy, warto podpierać się prezentacją. Dobra prezentacja, która będzie pomagać przy wygłaszaniu przemówienia, nie może być przeładowana tekstem i informacjami. Najgorszym błędem jest czytanie całego tekstu ze slajdów. Prezentacja powinna obrazować problematykę i treść mowy, a nie ją zastępować. Na slajdach powinny się znaleźć wykresy, zdjęcia, tabele lub schematyczne hasła, które pomogą uczestnikom zapamiętać treść.

Przemówienie do pracowników

Coroczne świąteczne przyjęcie to najczęstsza okazja do przemowy szefa firmy do swoich pracowników. To doskonały moment aby podziękować całej załodze za zaangażowanie w rozwój firmy, pochwalić się osiągnięciami, przypomnieć ważne wydarzenia w historii firmy i przedstawić nowe wyzwania. W takich momentach warto mówić o pozytywach i dawać wyraz uznania dla pracowników. Nie można zapomnieć o życzeniach dla pracowników i ich rodzin.

Nawet osoba, która rzadko wygłasza mowy, bez problemu poradzi sobie z przygotowaniem dobrego przemówienia firmowego. Wystarczy stosować się do powyższych wskazówek.