W pasji siła!

Niezwykle istotne jest Twoje wewnętrzne przekonanie o dobrej jakości produktu, który chcesz sprzedać, słuszności teorii, z jaką chcesz się dzielić itd. Twoja pasja i oddanie się sprawie zagwarantuje Ci sukces.
Entuzjazm, z jakim przekazujesz informację w dużej mierze odpowiada za skuteczność przekazu. Zapaleni pasjonaci mają znacznie większe szanse na zarażenie otoczenia swoim pomysłem, niż ci, którym tego wewnętrznego przekonania brakuje.

Wiarygodność to jeden z najsilniejszych narzędzi argumentacji w każdej prezentacji, bowiem pozwala zamaskować niewielkie usterki, błędy, niedociągnięcia w przemówieniu. Wiarygodny nadawca odwróci uwagę odbiorcy od potencjalnych błędów w treści, czy niedoskonałości. Brakiem pasji, oddania się sprawie ryzykujemy podkreślenie owych niedoskonałości. Odbiorca, który wyczuwa brak przygotowania łatwo wyłapuje nieścisłości i skupia swoją uwagę właśnie na naszych niedociągnięciach.

Musisz wierzyć w słuszność swojego wystąpienia, znać wartość swojego produktu, przekazu, idei itd.
Stosuj więc zasadę:
Jeśli chcesz coś sprzedać, musisz to również chcieć nabyć!